Det bliver nu lettere at finde information gennem Energistyrelsens hjemmeside SparEnergi.dk.
Energibureauet, som består af bureauerne Viegand Maagøe og Nordlið, har fået opgaven med at udvikle hjemmesiden, så den aktivt hjælper brugerne.
– Med et tydeligere fokus på personaliseret push og ikke pull, vil Energibureauet gøre SparEnergi’s informationsrolle mere proaktiv og relevant for den enkelte, siger Jan Køhler, der er strategisk direktør i Nordlid, i en pressemeddelelse fra Energibureauet og fortsætter:
– Målet er at give brugerne en bedre og mere personlig brugeroplevelse.
Planen er at gøre SparEnergi.dk til et ’content hub’, der skal fungere som en dynamisk, digital videnscentral.
SparEnergi skal møde brugeren
Energibureauet skal som webredaktion udvikle og vedligeholde SparEnergi.dk med fokus på blandt andet grafisk design, tekst og PR.
Ifølge Energibureauet vil de løse opgaven gennem en kommunikationsstrategi, der fremtidssikrer hjemmesiden gennem fleksibilitet, tekniske løsninger og stærk forankring i målgruppen.
– I årenes løb er der lanceret mange effektfulde indsatser og udviklet virkningsfuldt indhold på SparEnergi.dk. Nu skal vi sørge for at følge med den digitale udvikling og samtidig ikke smide alt det gode ud med badevandet. Derfor er vores løsning ikke en revolution, men en evolution af SparEnergi.dk, siger Søren Eriksen, som er administrerende direktør i Viegand Maagøe, i pressemeddelelsen.
Energibureauet har selv over 100 ansatte inden for digital udvikling, kommunikation og energieffektivisering.
Men de vil også bruge ekspertise fra en række underleverandører, herunder 1508, Wilke, Mammuth Media og Ambition.