Elkunder vil gerne den grønne omstilling, hvis de bliver taget alvorligt med god service og økonomiske gulerødder, det var den konklusion, der kom frem på Intelligent Energis årsmøde, hvor direktør Devrim Celal fra et britisk elselskab fortalte om deres erfaringer.
Til Ienergi.dk udtaler Devrim Celal:
Kunderne stoler ikke på energiselskaberne. Kunderne vil gerne levere fleksibilitet, men for at det kan lykkes, er der brug for en kalibrering mellem kunder og energiselskaber, fastslår Devrim Celal og oplyser, at de foreløbige erfaringer fra hans firma viser, at henvendelser til 100.000 kunder udløser 90.000 ønskede reaktioner.
Selskabet har, i følge Ienergi.dk, arbejdet hårdt på god service, herunder kort svartid og klare koncepter og aftaler om kontant afregning for fx. elbilkunder og folk der bor tæt på en vindmølle.
Adm. direktør Devrim Celal fra KrakenFlex fortæller endvidere til Ienergi.dk, at selskabet netop to dage i træk efter at have vundet et udbud har leveret nedregulering til National Grid. Elkunderne har fået at vide, at de for hver 5 kWh, de sparer i en given kritisk time, vil modtage en kontant belønning. Det virker.
Som Devrim Celal udtaler til Ienergi.dk: Det skal være let for kunderne at agere. Deres fordele skal stå klart, og de skal intet gøre for at være med. Vi skal sige ’I får 100 pund om måneden’. Og det er det!