Materiale fra online morgenkaffemøde: Hvordan går det egentlig? Hvornår giver service på tekniske installationer mening?
Der findes en lang række af serviceordninger, der adresserer driften af vores tekniske installationer, og erfaringerne viser, at de mange små og store fejl, der rettes i den forbindelse, kan medføre store besparelser.
Alligevel foretrækker mange det, man kunne kalde behovsstyret vedligehold. Giver det mening at være proaktiv i forhold til driften af de tekniske installationer? Hvad er businesscasen? Og hvordan sikrer man sig service, der har tilstrækkelig kvalitet og udbytte?
På dette online morgenkaffemøde har vi bedt Kai Borggreen fra Teknologisk Institut stille skarpt på service af tekniske anlæg. Kai Borggreen er blandt andet ansvarlig for VENT-ordningen og Fjernvarmens Serviceordning.
Så skænk en god kop kaffe eller te, og start dagen med at blive klogere på perspektiverne af god service.
De 5 anbefalinger til krav, man bør stille, når man bestiller service
- Reel tilstandsvurdering baseret på målinger
- Kvalitetssikring
- Uddannelser/kvalifikationer
- Krav til servicepunkter
- Krav til dokumentation af service
Præsentation og optagelse
Hvordan går det egentligt? Hvornår giver service på tekniske installationer mening?
v/ Kai Borggren, Teknologisk Institut
Relaterede artikler